Connect with us

Aktuelt

Spilleautomater med fotballtema

Publisert

den

Fotball går aldri av moten. Mange av oss har spilt fotball selv og har hatt et ønske om å bli fotballproffer – med varierende resultat. Fotball er nemlig en kunst, og dersom du ikke har det i deg, er det vanskelig å bli en profesjonell fotballspiller.

Heldigvis finnes det andre metoder å leve ut drømmen på. Det finnes nemlig mange fotballspill i dag, og de beste spillene gir deg følelsen av å være proff, fra komforten av din egen stue. Vi skal se nærmere på de mest populære spilleautomatene med fotballtema. Test dem – kanskje det er du som fører laget ditt mot ligagull i neste sesong.

Football Star

Som navnet tilsier, kan du bli fotballstjerne i Football Star. Det er spilleverandøren Microgaming som står bak lanseringen, og spilleautomaten ble sluppet før VM i Brazil i 2014. Det var nok et smart trekk – fotballfeberen var nemlig på topp blant spillerne på den tiden.

I Football Star spiller du på 5 hjul og 3 rader med hele 243 muligheter for gevinst, i typisk Microgaming-stil. På symbolene kan du møte på alt som har med fotball å gjøre – fotballsko, en fotballdommer og diverse kjente fotballspillere. Underveis kan du også møte på flere bonussymboler, blant annet et scatter-symbol og et wild-symbol, og disse byr på mange overraskelser underveis.

I bakgrunnen hører du heiarop og jubel, og det er lett å la seg rive med. Dette gjør Football Star til den perfekte oppvarmingen før du skal se neste fotballkamp på TV.

Football Champions Cup

NetEnt er spilleverandørenes mester, eller ligavinner om du vil. Derfor var forventningene høye når Football Champions Cup ble lansert i 2016. Ved spillets oppstart får du velge hvilket land du vil representere. Dette gir et mer personlig preg på spillopplevelsen.

Spilleautomaten har 5 hjul, 3 rader og 20 gevinstlinjer, i kjent NetEnt-stil. På symbolene finner du de kjente casino-symbolene A, K, Q og J samt diverse fotballsymboler, en fotballsko, en fløyte, en keeperhanske, med mer. Du kan også møte på bonussymboler, scatter-symboler og wild-symboler underveis. Wild-symbolene erstatter andre symboler for å gi gevinst, mens scatter-symboler, i form av en pokal, gir gratisspinn. Tre bonussymboler aktiverer spilleautomatens bonusspill.

Football Champions Cup er en flott spilleautomat på mange måter. Den har et kult konsept, mange bonusløsninger, ren grafikk og lydene gir assosiasjoner til å være på en ordentlig fotballkamp.

Shoot!

Spilleautomaten Shoot! tar deg med tilbake i tid, til fotballens gullalder. Det er Microgaming som står bak lanseringen av denne fotballautomaten, og oppsettet er tradisjonelt. Du spiller på 5 hjul fordelt på 3 rader, og du kan vinne på totalt 50 linjer.

På symbolene du spinner frem åpenbarer blant annet Maradona og Beckenbauer seg. Du kan spinne frem wild-symboler som vil erstatte et hvilket som helst annet symbol for å gi vinnende kombinasjon. Du kan også møte på bonussymboler som tar deg til bonusspillet Trade ’Em, der du kan vinne gratisspinn og gevinster.

Grafikken er noe spesiell i Shoot!. Symbolene av fotballspillerne og de resterende symbolene er nemlig ekte fotografier. Dette, blandet med animasjonene på resten av skjermen, gir en spesiell opplevelse. I bakgrunnen hører du heiarop, og fotballfeberen kommer fort.

Bicicleta

Bicicleta ble lansert i 2016, og det er Yggdrasil som står bak suksesstittelen. I spillet befinner du deg på et fullstappet fotballstadion, og heiaropene følger deg gjennom hele spillet.

Bicicleta har et tradisjonelt oppsett med 5 hjul, 4 rader og 25 gevinstlinjer. På symbolene du spinner frem, møter du forskjellige fotballspillere og de kjente symbolene hjerter, kløver, ruter og spar. I tillegg til de ordinære symbolene kan du møte på wild-symboler som erstatter ordinære symboler for å gi deg vinnende gevinst. Du kan også møte på egne gratisspinn-symboler og trofé-symboler som gir deg gratisspinn om du er heldig.

Et stort utvalg av spilleautomater

Spilleautomatene vi har sett nærmere på i denne artikkelen er bare et utvalg av de mange spilleautomatene som finnes. Uansett hva du foretrekker finnes det noe for deg. Les mer om spilleautomater og casinoer her.

(1 besøk idag)
Les hele artikkelen her
Advertisement

Aktuelt

Liverpool vinner «TV-tabellen»

Publisert

den

Av

Liverpools 97 poeng var ikke var nok til å vinne årets Premier League. Til gjengjeld slår «The Reds» alle når det kommer til TV-inntekter og premiepenger.

Årets fantastiske Liverpool-sesong betyr at klubbens kasserer må finne frem den helt store kulerammen når det skal telles TV- og premiepenger. Hele 149,5 millioner pund triller nemlig inn på kontoen på Anfield som del av klubbenes medieavtale, det tilsvarer ca. 1,65 milliarder norske kroner, et beløp som ingen andre klubber i Premier League slår.

Med utgangspunkt i Nick Harris´ beregninger kommer det frem at Liverpool kan regne med å motta flest TV- og premiepenger av samtlige Premier League-klubber i sesongen 2018/2019. Pengene deles mellom de 20 forskjellige klubbene etter en bestemt fordelingsnøkkel som starter med en fast, lik sum til samtlige klubber. Resten av pengene deles deretter mellom lagene, avhengig av endelig ligaplassering og antall TV-sendte kamper i løpet av sesongen.

For opptil ti TV-kamper mottar lagene 12,5 millioner pund. I tillegg innkasserer klubbene ytterligere 1,18 millioner pund for hver kamp som sendes på TV utenom dette. Premiepengene deles avhengig av ligaplassering. Sisteplassen mottar 1,9 millioner pund, et sum som stiger med samme beløp for hver posisjon man slutter over bunn.

Nærmest Liverpool kommer Premier League-vinnerne fra Manchester City med en forventet inntekt på 147,5 millioner pund etterfulgt av de to London-klubbene, Chelsea og Tottenham, med henholdsvis 142,6 og 141, 8 millioner pund. Helt i bunn ligger, ikke overraskende, de tre nedrykkerne fra Huddersfield Town (93,6), Fulham (98,8) og Cardiff (99,6).

TV-pengene er en viktig inntektskilde for samtlige Premier League-klubber, og det store TV-tilbudet kommer også oss som seere til gode. I løpet av sesongen er det knapt en dag uten en god fotballkamp på TV-programmet, enten fra Premier League, Bundesliga, La Liga, Seria A eller den norske Eliteserien. Med datamaskinen, mobilen eller nettbrettet kan du også live streame fotball på nett, også når du er på farten, slik at du alltid kan få med deg kampene til ditt elskede Liverpool.

Med utgangspunkt i fordelingsnøkkelen forklart ovenfor ser TV- og premiepengene for de ulike Premier League-klubbene i sesongen 2018/2019 slik ut (alle beløp i millioner britiske pund):

PremiepengerTV-inntektLik andelTotalt
Liverpool36,133,579,4149
Manchester C.3830,179,4147,5
Chelsea34,22979,4142,6
Tottenham32,330,179,4141,8
Manchester U.28,531,279,4139,1
Arsenal30,42979,4138,8
Everton24,721,279,4125,3
Wolves26,617,979,4123,9
Leicester22,817,979,4120,1
West Ham20,91979,4119,3
Newcastle15,222,379,4116,9
Crystal Palace17,114,679,4111,1
Watford1912,379,4110,7
Bournemouth13,312,379,4105
Burnley11,413,579,4104,3
Brighton7,615,779,4102,7
Southampton9,512,379,4101,2
Cardiff5,714,679,499,6
Fulham3,815,779,498,8
Huddersfield1,912,379,493,6

Samtlige klubber hadde mottok altså over én milliard norske kroner i TV- og premiepenger. Inntekt fra de nasjonale cupene og Champions League eller Europa League kommer utenom. Vi satser på tre poeng og Liverpool på TV når Premier League starter opp igjen i midten av august.

Les hele artikkelen her

Aktuelt

Liverpool til USA som del av oppkjøring til ny sesong

Publisert

den

Av

Selv om vi supportere har tankene dypt begravet i den ufattelig spennende sesongavslutningen er klubben godt i gang med planleggingen av neste sesong. Som en viktig del av forberedelsene til sesongen 2019/2020 reiser hele Liverpool-troppen på en ukelang USA-turné.

Om det blir med Premier League- og/eller Champions League-trofeet i bagasjen gjenstår å se, men helt sikkert er det i alle fall at The Reds skal en tur «over dammen» som del av neste sesongs oppkjøring. Her møter Jurgen Klopps spillere god motstand på noen av USAs mest kjente idrettsarenaer.

Første kamp på amerikansk jord spilles 19. juli på Notre Dame Stadium i South Bend, Indiana hvor vi møter tyske Borussia Dortmund. Selv om det «bare» er en treningskamp bør det likevel bli masser av intensitet og spennende poenger når Jurgen Klopp møter sin tidligere klubb. Det er også verdt å merke seg at Liverpool og Borussia Dortmund blir de to første fotballagene som spiller kamp på Notre Dame Stadium.

To dager senere har Liverpool-troppen flyttet seg østover til Boston. Her møter vi Sevilla FC til kamp på legendariske Fenway Park, den normale hjemmebanen til Boston Red Rox. Sevilla FC er Spanias eldste fotballklubb og har, på samme måte som oss, stolte tradisjoner. Det er også sjeldent vi velger å fremheve andre klubbsanger enn vår egen, «You´ll never walk alone», men ved denne anledning er det ingenting galt i å innrømme at også Sevillas hymne, «Himno del Sevilla», er verdt å legge øre til.

Fra Boston reiser vi videre til New York hvor vi den 24. juli møter portugisiske Sporting Club de Portugal på like legendariske Yankee Stadium. Mest kjent for å huse baseball og New York Yankees, men denne kvelden får Yankee Stadium altså storfint besøk fra en annen idrettsgren.

– Vi skal besøke tre fantastiske arenaer som alle har en egen, dyptforankret historie. Litt som oss selv, faktisk. I tillegg møter vi tre gode lag, så vi er også sikret et solid sportslig utbytte av turen, sier Billy Hogan, direktør i Liverpool FC til klubbens hjemmeside.

Alle kampene spilles på kveldstid i USA, hvilket gir norske Liverpool-fans gode muligheter til å følge kampene her hjemme. Samtlige tre kamper har avspark kl. 11.00 norsk tid. Det betyr også at det blir mulig å sette noen kroner på Liverpools første kamper i den nye sesongen, bet365 er én av mange bookmakere for deg som brenner inne med gode fotball tips.

Sommerens USA-turné er naturligvis en ekstremt viktig del av forberedelsene til en ny sesong, men den gir også klubben en mulighet til å gi Liverpool-supportere fra andre deler av verden en sjelden mulighet til å se sine idoler på tett hold.

Liverpool kamper i USA, juli 2019:

  1. juli: Liverpool – Borussia Dortmund, Notre Dame Stadium, South Bend, Indiana
  2. juli: Liverpool – Sevilla FC, Fenway Park, Boston, Massachusetts
  3. juli: Liverpool – Sporting CP, Yankee Stadium, New York, New York.

Under oppholdet i USA kommer for øvrig Liverpool til å ha en aktiv rolle i lokale samfunnsprosjekter.

Les hele artikkelen her

Aktuelt

Bettingsider holder med Manchester City i PL

Publisert

den

Av

Nå som kampene teller ned mot slutten er det viktigere enn noen gang å se på hva ekspertene sier. Kampen på toppen av Premier League er hard, og selv om det for første gang på lenge kan se ut som Liverpool har en ordentlig sjanse på tittelen, har fansen kun vært forsiktig med å håpe. La oss slutte å være overtroiske og se på hva slags sjanser Liverpool faktisk har.

Hvis vi holder oss til fakta er det mulig å vise bettingsidene hvor feil de tar, og hvis vi overbeviser ekspertene følger fansen etter.

Få mest ut av informasjonen på bettingsider

Selv om de fleste norske bettingsider holder med Manchester City akkurat nå, er det viktig å ikke være for negativ. Oddssider vet ikke alt, og de skifter mening stadig! Hold deg oppdatert og sammenlign betting sider på SlotsEksperten.com etter hvert som vi kommer nærmere finalen. Oddsen vi gir på at sidene vil forandre mening før finalen er god.

Det fortrinnet bettingsidene har er derimot en over gjennomsnittlig oversikt over alle de små oddsforandrende faktaene på alle lagene Liverpool møter – i motsetning til fans, som kanskje fokuserer mest på det viktigste laget, Liverpool. David Lynch sa for en stund siden at det faktisk er historisk tyngde som veier til fordel for Manchester. Hvis det kun er det bettingsidene setter meningene sine etter, nå som Liverpool har et så bra lag, kan vi øke håpet en smule.

Laget er bra nok

Det svakeste punktet for Liverpool så langt er skader på forsvarsspillerne. Får Gomez og Lovren mer press på seg før de siste kampene, vil det gode samarbeidet med Van Dijk være i fare – noe vi definitivt ikke har lyst til å se.

På den andre siden er angrepsspillerne i utrolig god stand til å komme seg gjennom de resterende lagenes forsvar, i vår mening. Den noenlunde forutsigbare, men fremdeles sterke angrepsstrategien vil forhåpentligvis være akkurat det som hindrer Liverpool i å lide av de samme nervene de så ut til å slite med i tidligere år. Under sterkt press er det beste å ha gode og fungerende rutiner å falle tilbake på.

Når det kommer til Manchester City, har de vist at de faktisk har et lag som kan måle seg med Liverpools. Om Premier League ville avsluttet med en kamp mellom disse to, hadde det igjen blitt dårlig stemning. Men heldigvis regner vi nå kun på hvert lags evne til å slå de resterende lagene. Blant Citys siste kamper har vi et møte med Manchester United, nok sagt!

De resterende kampene

Kampene for Liverpool framover har en god blanding av spenning. De fleste vil nok henge seg opp i kampen mot Chelsea 14. april, selv om de nå ligger en del poeng bak Liverpool. Chelsea har gradvis gjort det dårligere og dårligere i kampene så langt, men det skal ikke mer enn litt sabotasje for å få poengsummen til Liverpool under Manchester Citys.

Siste kampen mot Wolves er faktisk noe det er verdt å legge merke til. Selv om vi skulle ønske at siste kamp var en garantert seier, tilbyr Wolves det beste i krysningen mellom spenning og trygghet. I motsetning til Chelsea, har Wolves hatt eksplosive endringer i Premier League, men har holdt seg ganske stabile etter noen overraskende seiere.

Når alt kommer til alt, er det disse to kampene vi regner med at flest fans vil sitte klistret til – med mindre alt håp allerede er ute før kampen mot Wolves, selvsagt.

 

Les hele artikkelen her

Aktuelt

Oversikt over Liverpool-sponsorer gjennom tidene

Publisert

den

Av

Siden Liverpool FC ble stiftet i 1892, har de vært innom en rekke sponsorer både for draktene og hovedsponsorer. Tro det eller ei, men de fire første årene spilte faktisk Liverpool-spillerne med blå og hvite hjemmedrakter.

Fargene ble derimot byttet til rød og hvit i 1896, da de ønsket å skille seg ut fra rivalen Everton som brukte helblå draktsett. Fra 1965 ble fargene igjen byttet, denne gangen til helrød, slik de også er den dag i dag.

Liverpool var faktisk den første britiske fotballklubben som trykket logoen til sponsoren på brystet, slik som er vanlig for alle lag i dag. Dette skjedde i 1979, da den første store sponsoravtalen ble inngått med Hitachi. La oss ta en titt på historien med sponsorer gjennom årene.

Hovedsponsorer

Den japanske giganten innen maskin, Hitachi, var hovedsponsor for Liverpool FC fra 1979 – 1982. Deres logo var altså trykket til brystet på Liverpooldraktene, før malingprodusenten Crown Paints tok over stafettpinnen i 1982 og samarbeidet med det britiske laget i seks år.

Deretter tok det italienske husholdningsselskapet Candy over i 1988. De var hovedsponsor frem til 1992. Da inngikk Liverpool en avtale med Carlsberg, som var hovedsponsor for Liverpool i hele 18 år, før samarbeidet endte i 2010.

Fra 2010 og frem til dagens dato er det Standard Chartered som har sponset det britiske storlaget. Denne britiske banken tilbyr finansielle tjenester. Samarbeidet skulle egentlig ende etter 2019/20-sesongen, men avtalen er blitt forlenget til 2022/23.

I tillegg til å ha logoen til hovedsponsoren på brystet, har også Liverpool-spillerne siden 2017 hatt logo til en tilleggs-sponsor på ermet på drakten. Det er logoen til Western Union som har hatt plass på ermene til de rødkledde spillerne.

Leverandører av drakter

Det var først i 1973 at Liverpool fikk drakter levert av et sportsmerke. De første draktene fra en leverandør av sportsklær var Umbro. De var leverandør av Liverpools drakter i hele 12 år, frem til 1985, da Adidas ble leverandør.

Adidas leverte drakter til Liverpool fra 1985 til 1996. De symbolske stripene til Adidas var både en del av designet på draktene, shortsene og sokkene til spillerne.

I 1996 tok derimot Reebok over og draktene ble igjen mer heldekkende rød. Reebok leverte draktsett til Liverpool i ti år, frem til 2006, da de gikk tilbake til Adidas. Denne gangen ble det et samarbeid på seks år, før kontrakten gikk ut og de igjen fikk ny leverandør.

Fra 2012 til 2015 ble det leverandøren Warrior som leverte drakter til Liverpool. Avtalen med Warrior Sports var rekordstor og verdt £25 millioner pund per sesong. Siden 2015 har derimot draktene blitt levert av New Balance.

Sponsoravtaler er en hel økonomi i seg selv. Det er for øvrig også casino online. Det er ikke tvil om at det er mye penger i sponsoravtaler, og særlig med et storlag som Liverpool.

Både draktene og hovedsponsorene har blitt endret gjennom tidene, som et resultat av ulike leverandører og samarbeidsavtaler. I ettertid er det nokså interessant å se hvordan draktene har endret seg med årenes løp.

Les hele artikkelen her

This is Melwood

Ox’s emosjonelle vei tilbake | This Is Melwood

Publisert

den

Av

Alex Oxlade-Chamberlain prater åpent om den fryktelige ACL-skaden som trolig holder ham utenfor hele sesongen 2018/19. This is Melwood

Les hele artikkelen her

Trending